body {-webkit-font-smoothing: antialiased; -moz-font-smoothing: antialiased; -o-font-smoothing: antialiased;} .dropdown-link:lang(en) { background-color: transparent !important; }

Muista nämä asiat, jos tilaamassasi remontissa havaitaan virhe

Kirjoita esimerkiksi vapaamuotoinen sähköposti remonttiyritykselle / urakoitsijalle tai hyödynnä Kuluttajaviraston reklamaatioapuria.
2. Hanki lausunto virheestä ja sen korjauskustannuksista
Hanki asiantuntijan lausunto ja kustannusarvio virheestä. Sinulla on oikeus pyytää lausunto itse valitsemaltasi asiantuntijalta. Pyydä lausunto ja kustannusarvio kirjallisena!
Me annamme sinulle kattavan arvion oikeuksistasi ilmaiseksi. Usein asia ratkeaa jo antamiemme ilmaisten neuvojen avulla.
Ota yhteytta

Mitä nyt, kun remontissa havaittiin virhe?

Kohdatessasi tilaamaasi remonttia koskevan virheen, ota aina ensin yhteyttä yritykseen, jolta olet palvelun ostanut. Yhteyttä tulee ottaa mahdollisimman pian havaittuasi ongelman, jotta säilytät reklamointioikeutesi. Usein remontteja koskevat virheet ja ongelmat ovat laatuvirheitä, mutta kyseessä voi olla myös sovitun työn myöhästyminen.

Mikäli remontti viivästyy, voit vaatia urakoitsijalta sopimukseen kirjattua viivästys- tai vakiokorvausta. Jos työn laadussa on puutteita eikä se ole ammattitaitoista, oikeutesi on olla maksamatta virheellisen työn osuus, kunnes virhe on korjattu tai muusta hyvityksestä on sovittu.

Pääurakoitsija vastaa omien aliurakoitsijoiden työstä. Jos et tavoita enää pääurakoitsijaa ja aliurakoitsijan työssä on virhe, sinulla on oikeus tehdä valitus myös suoraan aliurakoitsijalle.

Mitä ongelmia remontteihin yleensä liittyy?

Remontteihin liittyvissä asioissa kilpailu- ja kuluttajavirastossa toimivaan kuluttajaneuvontaan otettiin yhteyttä yhteensä 9000 kertaa vuodessa.

Remonteissa kuten muussakin palvelun tilaamisissa on hyvä pitää mielessä, että pienistä puutteista ei kannata riidellä. Kohdatessaan suuremman ongelma, kannattaa oikeuksiaan kuitenkin puolustaa ja niistä pitää kiinni.

Olemme koonneet sivuillemme tietopaketin remontteihin liittyviä kysymyksiä ja vastauksia.

Mikäli sinulla kuitenkin herää kysyttävää ota meihin yhteyttä ja kysy asiallesi näkökulmaamme. Usein hyvät ohjeet auttavat eteenpäin, jolloin yleensä pitkä ja kallis oikeusprosessi voidaan välttää.

Ensimmäinen yhteydenotto on aina maksuton.

Siinä selvitämme miten sinun asiasi hoidetaan parhaiten.
Ota yhteyttä

Usein kysytyt kysymykset

Q

Answer

Q

Answer

Q

Answer

Q

Answer

Q

Answer

Q

Answer

Q

Answer

Q

Answer

Uusimmat artikkelit

Kaikki Artikkelit

Ota yhteyttä maksuttomaan neuvontaan

Lähes kaikki hoitamamme asiat saadaan selvitettyä ensimmäisen maksuttoman neuvonnan aikana. Muissa tilanteissa kerromme vaihtoehdot asian jatkoselvittämistä varten.
Ota yhteyttä