Asiakkaiden kokemuksia Laki Lehtosesta

Jaa tämä artikkeli

Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa kaikki sujui niin hyvin ja halusit kertoa siitä heti ystävillesi?  Ehkä sait vastauksen kysymyksiisi ennätysajassa tai asiakaspalvelija ratkaisi ongelmasi ystävällisesti tai otettuasi uudelleen yhteyttä sinut huomioitiin kuin vanha tuttu. Tällaista on hyvä asiakaskokemus, jota me toivomme pystyvämme tarjoamaan asiakkaillemme. Osa asiakkaistamme on myös halunnut jakaa kokemuksiaan ja antanut meistä palautetta. Kävin läpi saamiamme palautteita ja kokosin niiden antia tähän artikkeliin.

Mitä asiakkaamme kertovat meistä?

Meille on aivan erityisen tärkeää, että asiakkaamme eivät jää yksin vaikeassa tilanteessa. Siksi on meille sydämen asia kuulla, että työmme on auttanut monia saamaan apua ja asiakkaittemme oikeudet ovat toteutuneet avullamme erityisesti erilaisissa riita-asioissa, jotka ovat olleet monelle raskas ja stressaava kokemus.

Meihin otetaan usein yhteyttä tilanteissa, joissa myyjäliike ei ole suostunut kantamaan vastuutaan kuluttajansuojalain mukaisesti. Olemme nähneet ja kuulleet kerta toisensa jälkeen, kuinka turhauttavaa on, kun myyjäliike lakkaa vastaamasta yhteydenottoihin tai asia ei etene asiakkaan oikeuksien kannalta oikeaan suuntaan, vaikka kuluttajansuojalaki olisi selvästi asiakkaan puolella. On ollut ilo saada olla avuksi näissä tilanteissa.

Ystävällistä ja helposti lähestyttävää palvelua

Moni asiakkaamme on palautteessaan kertonut, että heille on ollut tärkeää päästä puhumaan ihmiselle, joka oikeasti kuuntelee ja välittää. Olemme saaneet paljon kiitosta siitä, että pystymme selittämään juridiset asiat yksinkertaisesti ja selkeästi, niin että asiakas ymmärtää oikeutensa ja tietää, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.

“Anita auttoi minua alusta loppuun ja hänestä huokui, kuinka hän välittää asiakkaistaan. Hän selitti asiat juurta jaksaen, ja oli helppo puhua.”

Tällainen palaute merkitsee meille valtavasti, sillä tiedämme, että juridiset asiat voivat tuntua asiakkaasta vaikeilta ja joskus jopa pelottavilta. Meidän tehtävämme on poistaa epävarmuutta ja tuoda selkeyttä sekä turvaa.

Nopea apu, kun sitä tarvitaan

Asiakkaamme ovat myös kiittäneet erityisesti nopeuttamme ja tavoitettavuuttamme. Usein olemme pystyneet vastaamaan yhteydenottoihin jo saman päivän aikana, vaikka tilanne ei olisi ollut kiireellinen.

“Harvoin saa näin nopeaa ja ystävällistä palvelua. Yhteydenotto tuli lähes samantien, kuten myös tyhjentävät neuvot.”

Tiedämme, että kiire voi olla kova, kun esimerkiksi auto on rikki eikä myyjä suostu vastaamaan tai muutoin riita-asian aiheuttamasta harmista ja stressistä haluaa eroon mahdollisimman pian. Siksi teemme kaikkemme, jotta asiakkaan ei tarvitsisi odottaa turhaan.

Konkreettisia tuloksia ja selkeitä neuvoja

Erityisesti autokauppariidoissa moni asiakkaamme on ollut helpottunut, kun on saanut meiltä selkeät ohjeet esimerkiksi siihen, millaisia viestejä myyjäliikkeelle kannattaa kirjoittaa ja mitä voi vaatia.

“Sain ohjeet, mitä viestejä lähettää ja mitä vaatia. Ilman Lakilehtosen apua asia tuskin olisi selvinnyt. Kauppa saatiin purettua ja liike hoiti velvollisuutensa.”

”Sain sekä suullisia että kirjallisia ohjeita ja varsinkin ajatuksellinen taustatuki sille, että kuluttajansuojalaki on asiassa takanani, oli tärkeää. Ystävällistä, asiantuntevaa ja ripeää palvelua!”

Usein pelkkä selkeä, lakimiehen laatima viesti ja tämän jälkeen käyty neuvottelu on saanut myyjäliikkeen kantamaan vastuunsa kuluttajansuojalain mukaan. Suurin osa riita-asioista saadaan neuvottelemalla sovintoon mutta aina näin ei käy, jolloin olemme vieneet asian tarvittaessa käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Kuluttajaoikeudet on saatu toteutumaan, kauppoja on purettu tai vikaantuneen tuotteen korjaukset on saatu sovittua tehtäväksi myyjän kustannuksella.

”En tiedä kuinka voisin tarpeeksi kiittää siitä avusta, jonka Viiviltä sain autoon liittyvässä kuukausia kestäneessä riidassa, jossa en enää päässyt vastapuolen yhteistyöhaluttomuuden vuoksi omin keinoin eteenpäin. Riita saatiin lopulta sovittua ilman oikeustoimia, joka oli valtava helpotus. Koko prosessin ajan kommunikointi oli selkeää ja joustavaa, minua informoitiin hyvin ja toiminta oli ammattimaista sekä asiantuntevaa.”

Meille tärkeää on asiakkaan tunne välittämisestä

Olemme ylpeitä siitä, että asiakkaamme kertovat saaneensa meiltä myös tukea. Useissa palautteissa sanotaan, että asiointi kanssamme on ollut helppoa ja palvelu ystävällistä sekä henkilökohtaista. Juuri tätä me haluamme olla, ihmisiä ihmisten tukena.

“Minna auttoi minua autokaupan riitatilanteessa. Erittäin asiantuntevaa ja persoonallista palvelua. Suosittelen lämpimästi erityisesti niille, joille henkilökohtainen ihmiskontakti on tärkeää.”

Kiitos luottamuksestanne!

Haluamme koko Laki Lehtosen henkilökunnan puolesta kiittää jokaista asiakastamme, joka on jakanut kokemuksensa kanssamme. Jokainen onnistunut sovinto ja asian ratkaisu sekä jokainen asiakkaan helpottunut huokaus on meille paras mahdollinen palkinto.

Jos sinulla on ongelmia autokaupan, kuluttajariitojen tai muiden oikeudellisten kysymysten kanssa, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä. Me Laki Lehtosella olemme valmiita auttamaan sinua nopeasti, ystävällisesti ja asiantuntevasti.

Ota meihin yhteyttä. Olemme sinua varten.

Heräsikö kysymyksiä?

Voit ottaa meihin aina yhteyttä ilman kuluriskiä. Pystymme useimmiten jo maksuttoman alkuneuvottelun aikana kertomaan sinulle, onko asiaa järkevämpää hoitaa itse vai kannattaako asian hoitamiseen palkata lakimies tai muu ammattilainen.

Ota yhteyttä!

+358 9 3540 7111
toimisto@lakilehtonen.fi

Usein kysytyt kysymykset

Miten saan yhteyden Laki Lehtosen asiakaspalveluun?

Voit joko soittaa meille numeroon 09 3540 7111 (arkisin klo 9-17) tai lähettää meille sähköpostia osoitteeseen toimisto@lakilehtonen.fi. Tarkemmat yhteystietomme ja yhteydenottolomake ovat täällä: Ota yhteyttä

Missä voin tutustua Laki Lehtosen henkilökuntaan?

Henkilökuntamme, asiakaspalvelu sekä lakimiehet, ovat esitelty nettisivuillamme henkilöstö -osiossa. Toimistomme sijaitsevat Helsingissä ja Turussa. Pääset tutustumaan meihin täältä.

Voinko tulla käymään toimistossanne?

Toimistomme sijaitsevat Helsingissä ja Turussa. Emme ole paikalla joka päivä, joten mikäli haluat tavata meitä ota yhteyttä ja sovitaan tapaamisaika. Suurin osa asioista voidaan kuitenkin hoitaa puhelimitse ja sähköpostitse, joten tapaamisia toimistollamme ei välttämättä tarvita.

Mitä tarkoittaa, että ensimmäinen yhteydenotto on maksuton?

Ensimmäinen yhteydenotto maksaa vain puhelinoperaattorisi veloittaman matkapuhelin- tai puhelinverkkomaksun. Ensimmäisessä yhteydenotossa kartoitamme tilanteesi ja voimme antaa yleisiä neuvoja. Mikäli tilanteesi vaatii lakimiehen palveluita keskustelemme niistä erikseen. Sovimme myös erikseen mahdollisen laskutettavan työn aloittamisesta toimeksiantosopimuksella.

Paljonko lakimiehen palkkaaminen maksaa?

Mikäli sinulla on voimassa oleva oikeusturvavakuutus ja asiasi kuuluu sen korvattavuuden piiriin lakimiehen palkkaaminen on mahdollista varsin kohtuullisilla kuluilla. Vakuutus korvaa kuluistamme yleensä 80–85 %. Oikeusturvavakuutuksen korvausten jälkeen maksettava omavastuuosuus on yleensä 500–1500 euroa riippuen siitä joudutaanko asia viemään käräjäoikeuteen vai saadaanko asia sovituksi ennen käräjöintiä.

Kuinka nopeasti minulle vastataan, kun olen jättänyt soittopyynnön tai lähettänyt sähköpostia?

Asiakaspalveluumme tuleviin yhteydenottoihin pyrimme vastaamaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.

Asiakaspalvelumme on apunasi

Usein asiat ratkeavat yleisillä neuvoilla. Huomaathan, ettei asiakaspalvelumme anna lakineuvoja. Meille soittaessasi maksat vain oman puhelinsopimuksesi mukaisen puhelinverkko- tai matkapuhelinmaksun.
Ota yhteyttä